Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2024

Dodge Van, Lamborghini Urus, Yamaha motorcykel, cykel och Marcin

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp veteranbilar, mopeder, motorcyklar och annat som hör vår och sommar till

Här ser man verkligen att den behöver lackas om. Mannen som äger denna bil har även en annan veteranbil som jag fotat förut.

Klicka här för att se hans andra bil som är en Cadillac De Ville

Dodge Van 1984

Denna färgstakt gröna LAMBORGHINI Urus från 2018 såg jag i centrala Västerås för ett tag sen. Denna modell Urus var aktiv mellan 2018-2022 och innehåller modeller med totalt 74 registrerade bilar. Det finns totalt 74 lamborghini Urus i Sverige varav samtliga drivs med bensin. Svart, vit och grå är dom populäraste färgerna men jag tycker denna gröna sticker ut mer

Den såg verkligen maffig ut men den är en dyrgrip och fin att se på men själv har jag inga drömmar om sån lyx. En sån begagnad bil kan kosta upp till 2 699 900 kr

Så här ser den ut baktill

Nu börjar det även dyka upp lite motorcyklar på Stora torgets kullerstenar. Detta är en Yamaha Ténéré 700 från 2019

Sen dök jag på en moped av märket Viarelli Scrambler . Jag fick en retrokänsla när jag såg denna moped och den är inspirerad från 50-talets engelska motorcykelindustri

Sen såg jag denna gamla Cresent som hade lite år på nacken och det syntes, men så fin ändå. Det är så roligt för mitt bland alla nya cyklar, sparkcylar, elsparkcyklar så kan man se många gamla godingar

Sadeln har verkligen varit med om mycket och är nu snart helt fri från skinnöverdraget

I går var vi till Kvarteret Igor för att se Zkrota Zkräpet med Lasse Åberg & Lazy Joe. Det var intressant men jag har inte en enda bild klar än och inte heller filmklippen. Så jag får nog inte in nåt av detta förrens i morgon för i dag 11.00 skall vi till Röda Korsets Vårmarknad. Här hos oss vaknade vi till stora flingor snö som föll så vackert. Träden är nu vita och även marken. Det är som sagt aprilväder så det är bara att gilla läget.

Nu önskar jag er en toppenfin lördag vad ni än skall hitta på

Så här kan man också framföra ett stycke på gitarr om man är extra fingerfärdig. Marcin med Ain't no sunshine. Den passar bra att avsluta med för vi har långt ifrån nån sol här

#Dodge #LAMBORGHINI #Yamaha #Viarelli #Chresent #Macin

Micke

Lördag 27 april 11:01

2.6 miljoner?
Nä, då köper jag nog hellre en ny cykel, begagnad. Viarelli Scrambler?
Nog mer i min smak det också fast frugan tycker jag ser töntig ut på en moped, håller mig nog till en cykel. ;)

Ha en underbar Lördag.

Malin wiper

Lördag 27 april 13:08

Håller fullständigt med dig ;) ;). Jag skulle också välja en cykel men kan inte cykla längre på grund av att jag då får ont i ländryggen, tyvärr

Ha en underbar lördag själv Micke